انواع موشن گرافیگ

14 مورد از انواع موشن گرافیک را بشناسید

انواع موشن گرافیک انتخاب‌های بسیاری را متناسب با اهداف بازاریابی شما بر اساس موشن گرافی در اختیار شما قرار می‌دهد. موشن گرافیک امکانات چشمگیری را برای هر کسب و کار و مخاطبینی در هر رده‌ی سنی فراهم می‌کند. به دلیل اهمیت این موضوع بد نیست کمی بیشتر در مورد انواع این حوزه بدانید و بر اساس هدفی که دارید برای بازاریابی یا تبلیغات ویدئویی خود سفارش ساخت موشن گرافیگ بدهید. ما در این نوشته به 10 نوع موشن گرافیکی اشاره می‌کنیم که می‌تواند ایده‌های بازاریابی مناسبی را به شما پیشنهاد دهد، اما اگر با خواندن این مطلب باز هم متوجه نشدید که بهتر است از کدام یک از این انواع استفاده کنید، اصلا جای نگرانی نیست. کافی است آن را با متخصصان و مشاوران در این زمینه مطرح کنید. موشن گرافیک آن‌قدر شاخه‌ی مفیدی است که بتواند به درد هر هدف و یا ایده‌ای بخورد.

انواع موشن گرافیک
انواع موشن گرافیک

فیلم‌های توضیح‌دهنده یکی از انواع موشن گرافیک

از بین تمامی انواع موشن گرافیک، فیلم‌های توضیحی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین آن‌هاست که امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار مخاطبان و کاربران خود قرار می‌دهد. این نوع موشن گرافی به درد آن دسته از افراد و شرکت‌هایی می‌خورد که می‌خواهند محصول یا خدمتی را به مشتریان خود ارائه دهید ولی نحوه‌ی استفاده از آن‌ها ساده نیست و باید به مشتریان توضیحاتی داده شود. بهترین راه برای بیان توضیحات استفاده از محصول طراحی و ساخت یک ویدئوی گرافیکی است که نحوه‌ی کار با محصول را به بینندگان نمایش می‌دهد.

بهتر است بدانید: مزایای موشن گرافیک

فیلم‌های آموزشی

فیلم‌های آموزشی بسیار شبیه به همان فیلم‌های توضیح دهنده است که با هدف آموزش به کاربران طراحی و ساخته می‌شود. با متحرک‌سازی شخصیت‌های گرافیکی در ساخت این نوع ویدئو موشن گرافیک می‌توانید آموزش‌های لازم را برای استفاده از تمامی خدمات خود به کاربران و بینندگان آن ویدئو دهید.

ویدئوی زنده

این نوع موشن گرافیک برای آن دسته از کسب و کارهایی مهم است که می‌خواهند به صورت مستمر رابطه تنگاتنگی با مخاطبان خود داشته باشند و اعتماد و رضایت آن‌ها را برای استفاده از خدمات و محصولات خود به دست آورند. پخش این ویدئوی زنده تنها با یک دوربین فیلم‌برداری انجام می‌شود.

استاپ موشن

یکی از روش‌های تاثیرگذاری ساخت موشن همین استاپ موشن است. فرض کنید یک شی‌ای دارید که لحظه به لحظه از حرکات آن عکس می‌گیرید و از قراردادن تمامی این تصاویر در کنار یکدیگر یک فیلم می‌سازید. این همان استاپ موشنی است که این روزها مورد توجه افراد قرار گرفته است. از این نوع موشن گرافی برای ساخت انواع فیلم کوتاه استفاده می‌شود.

تایپوگرافی

یکی دیگر از روش‌های ساخت موشن استفاده از تایپوگرافی است که در آن از فرایند تایپ حروف و کاراکترها توسط یک سری المان‌های گرافیکی متحرک استفاده می‌شود. یعنی یک سری المان گرافیکی مانند دایره در نظر بگیرید که در اندازه‌های کوچک کنار هم قرار می‌گیرند و حرف O انگلیسی را به نمایش در می‌آورند.

انیمیشن کاربری یکی از انواع موشن گرافیک
انیمیشن کاربری یکی از انواع موشن گرافیک

انیمیشن رابط کاربری

دقت کنید آنچه که مخاطبین شما از این دیدن این ویدئوها به دست می‌آورند، همان چیزی است که شما به آن‌ها داده‌اید. با استفاده از انیمیشن‌های سازنده می‌توانید بهترین ویژگی‌های منحصر به فرد کسب و کار خود را در قالب چیدن و طراحی کارکترهای گرافیکی جذاب بر اساس سناریوی خاصی به رخ کاربران خود بکشانید و تاثیر بسیاری بر ذهن و تصمیمات آن‌ها بگذارید. پس اگر قصد دارید، یکی از ویژگی‌های مهم خود را بیان کنید و آن را به مخاطبین خود نشان دهید، استفاده از این نوع موشن گرافیک به شدت به شما توصیه می‌شود.

بیشتر بدانید: تفاوت موشن گرافیک و انیمیشن 

واقعیت مجازی

همان‌طور که می‌دانیم واقعیت مجازی چیزی است که مرز بین دنیای مجازی و واقعی را برای کاربران بی‌معنا می‌کند. استفاده از عناصر گرافیکی متحرک و جذاب، صداگذاری تاثیرگذار و نورپردازی عالی باعث می‌شود که کاربر خود را در آن لحظه در دنیای واقعی ببینید و این موضوع برایش بسیار لذت بخش باشد. این نوع موشن گرافیک یکی از جدیدترین و پرکاربردترین روش‌ها برای طراحی موشن گرافیک است.

لوگو

یکی از مواردی که باعث می‌شود برند یا لوگوی تجاری شما ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبین داشته باشد، همین متحرک ساختن آن است. لوگوموشن همان لوگویی با تصویر ثابت است که توسط نرم‌افزارهایی هر المان آن متحرک شده است. اگر دوست دارید که تصویر ماندگاری از برند خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید، محرک‌سازی آن می‌تواند شما را به هدفی که در ذهن دارید، نزدیک کند.

متحرک سازی آیکون‌ها در موشن گرافیک
متحرک سازی آیکون‌ها در موشن گرافیک

آیکون

یکی دیگر از انواع موشن گرافیک محرک سازی آیکون است که توجه مخاطبان را به خود جلب کند. به این صورت که تمامی آیکون‌های موجود در صفحه به محض قرار دادن نشانگر ماوس روی آن‌ها توسط کاربر به حرکت در می‌آید و کاربر را مشتاق به کلیک کردن روی آیکون می‌کند.

عناوین

محرک‌سازی عناوین یکی دیگر از انواع مهم موشن گرافیک است که سرفصل‌ها و عنوان‌ها مهم را برای اثربخشی هر چه بیشتر به حرکت در می‌آورد. حرکت عناوین مخاطب را به خود جذب و از اهمیت موضوع برای او پرده برمی‌دارد. متحرک کردن آیکون‌ها و عناوین می‌تواند در ارتباطات بهتر شما با مخاطبین تاثیر چشمگیری داشته باشد.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یکی از روش‌های مهم برای ارائه‌ی اطلاعات مهم به کاربر است که تمامی آنچه که لازم است به کاربرد داده شود را در یک نگاه در اختیار او قرار می‌دهد. با متحرک کردن اینفوگرافیک‌ها می‌توانید موضوعات مهمی موجود در این جداول و نمودارها را در برابر چشمان مخاطب قرار دهید و او را به تعامل هر چه بیشتر با خود دعوت کنید.

پرزنتیشن

این نوع موشن گرافیک در ارائه‌ی مقالات و سخنرانی در کنفرانس‌ها و همایش‌ها کاربرد بسیاری دارد. با استفاده از این تکنیک می‌توانید تمامی تصاویر، متون، نمودارها و عناوین را توسط المان‌هایی به حرکت در آورید و شنوندگان را مجذوب ارائه‌ی خود کنید.

برودکستینگ

اگر نیم نگاهی به دنیای اطراف خود داشته باشید، برودکستینگ را به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع موشن گرافیک‌ها در کارهای روزمره‌ی خود می‌بینید. این نوع موشن گرافیک در ابتدای اخبار و رویدادهای ورزشی بسیار مشاهده می‌شود و تمامی آنچه که قرار است در این اخبار برای مخاطبین شرح داده شود را به صورت محرک به نمایش در می‌آورد.

گیف

گیف‌ها یکی از انواع مهم موشن گرافیک هستند که در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. گیف‌ها در بین تمامی تصاویر متحرک از محبوبیت بسیاری برخوردار است و در مدت زمان کم بین تمامی کاربران رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم گیف نسبت به دیگر انواع موشن در پیاده‌سازی آسان آن است. به همین دلیل است که طرفداران بسیاری دارد.

امیدواریم با خواندن این مطلب درک درستی از انواع موشن گرافیک در صنعت بازاریابی، دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا پیدا کرده باشید. در بین تمامی این موارد گفته شده، شما چه نوع موشن گرافیکی برای هدف خود نیاز دارید؟ نظرات خود را در رابطه با این مطلب در قسمت دیدگاه نوشته با ما به اشتراک بگذارید.

به مشاوره نیاز دارید؟ آیا به دنبال تیمی هستید که بتواند شما را در ساخت انواع موشن راهنمایی کند و این کار را برایتان انجام دهد؟ همین حالا با سروش مدیا از طریق شماره‌ی 09120294044 در تماس باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا