کاربردهای موشن گرافیک به دلیل استفاده در زمینههای متفاوت بسیار گستره است. هر کسب و کاری به تناسب نوع کاری که دارد، از موشن گرافیک منحصر به فردی استفاده میکند. سناریو و ایدههایی که برای موشن گرافیک پزشکی استفاده میشود، مسلما با حوزههای دیگری چون روانشناسی، اینستاگرام و هر زمینهی دیگری متفاوت است. در این نوشته قصد داریم به بررسی کاربرد موشن گرافی در زمینههای متفاوت بپردازیم.

کاربردهای موشن گرافیک
ما در روزگاری زندگی میکنیم که تنها اضافه نمودن چندین عنصر متحرک در ویدئوهای تبلیغاتی میتواند تاثیر بسیاری بر مخاطبان هدف بگذارد و آنها را به تعامل بیشتر با برند دعوت کند. بنابراین کاربرد اصلی موشن گرافیک را میتوان در حوزهی تبلیغاتی دانست که تعامل مشتریان در راس اهداف سازمانها قرار میگیرد.
اگر میخواهید با مزایای موشن گرافیک برای کسب و کارها بیشتر آشنا شوید، حتما مقالهی ما را در این زمینه مطالعه کنید.
چگونه یک موشن گرافیک برای کسب و کار خود داشته باشیم؟
در چند سال اخیر صنعت تبلیغات آنچنان با تحول بزرگی روبرو شد که هر کسب و کاری را متوجه خود کرد. این روزها افراد به خوبی میدانند برای آنکه بتوانند محصولات خود را بفروشند نیاز جذب به تبلیغات دارند و به همین دلیل افرادی را برای راهاندازی انواع کمپینهای تبلیغاتی استخدام میکنند. ساخت موشن گرافیک نیز یکی از همان راهحلهایی است که برای انجام کارهای بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ انجام میشود. تا به اینجا دانستید که چرا کسب و کارها به موشن گرافی نیاز دارند.
اما سوالی اصلی که برای هر یک از افراد به وجود میآید این است که چگونه یک موشن گرافیک خوب برای شغل خود طراحی و اجرا کنم. نکاتی است که توجه به آنها باعث میشود شما بتوانید بهترین نوع موشن را برای خود داشته باشید. نکاتی از جمله:
1. پرسونای مخاطب خود را بشناسید و بر اساس آن ویدئوی تبلیغاتی بسازید. منظور از پرسونا آگاهی از رفتار و شخصیت مخاطبان و کاربرانتان است.
2. سعی کنید هدف خود را دقیقا مشخص کنید و بر اساس آن یک سناریو مناسب برای کاربران خود بچینید.
3. برای آنکه بتوانید نتیجهی خوبی از این ویدئو بگیرید، باید آن را در کانالها و شبکههای اجتماعی بارگذاری کنید که مطمئن هستید کاربران هدف شما آنجا وجود دارند.

کاربرد موشن گرافیک در تبلیغات
بازاریان و شرکتهایی که در زمینهی انجام کارهای تبلیغاتی فعالیت میکنند، این روزها بر طراحی انواع موشن گرافیک متناسب با هر کسب و کاری تایید میکنند. هر چقدر بتوانید بر ذهن و احساسات کاربران به نحو احسن اثر بگذارید، تبلیغات شما موثرتر خواهد بود. به همین دلیل است که موشن گرافیک مورد توجه جدی قرار گرفته است.
بیشتر بدانید: انواع موشن گرافیک
روند ساخت تبلیغات موشن گرافیک
هر کسب و کاری که برای سفارش موشن گرافیک به نیروهای متخصص رجوع میکند، به دنبال آن هستند که یک ویدئوی تبلیغاتی مناسبی را در مدت زمان معقولی سفارش دهند. بیان اهداف و نوع محصولات و خدمات از جانب مشتریان میتواند کمک بسیار مهمی به ساخت بهترین ویدئوی موشن گرافی کند. به هر حال متخصصان باید حرفهای شما را بشوند و متناسب با آنها و بازارهای هدفی که دارند یک ویدئوی تبلیغاتی حرفهای را در مدت زمانی که با مشتری به توافق میرسد، تحویل دهد. پس از ایده پردازیهای خلاقانه و طراحی یک سناریو برای موشن گرافیک ویدئو توسط نرمافزارهای مربوطه طراحی میشود و جهت انجام امور تبلیغاتی استفاده میشود.
افزایش فروش، یکی از کاربردهای مهم موشن
یکی از کاربردهای مهم موشن گرافیک را میتوان بر تاثیری که در افزایش فروش محصولات و خدمات کسب و کارها دارد، خلاصه کرد. به دلیل آنکه موشن گرافی مخاطبان را به تعامل بیشتر با محصولات وادار میکند و آنها را تبدیل به مشتریان وفادار میکند، در روند صعودی فروش کسب و کارها نقش بسزایی دارد و باعث سودآوری بیشتر آنها میشود. بنابراین اگر به دنبال افزایش فروش خود هستید، از قدرت استفاده از موشن در کارهای تبلیغاتی خود غافل نشوید.
قدرت در بیان ساده محصولات
گاهی شما محصولات و خدماتی دارید که نمیتوانید کاربرد اصلی آن را به زبان ساده برای مشتریان خود بیان کنید و آن را در معرض دید مشتریان قرار دهید. یکی از کاربردهای اصلی موشن گرافیک در همین بیان سادهای است که شما میتوانید در عرض چند ثانیه محصول یا خدمات خود را به بهترین صورت برای کاربران خود معرفی کنید.
در این مقاله سعی کردیم به اصلیترین موضوعات مربوط به کاربردهای موشن گرافیک بپردازیم. هر کسب و کاری چه در زمینه پزشکی، روانشناسی، نرمافزاری، شغل آزاد و … میتواند از کاربرد موشن گرافیک در امر تبلیغات استفاده کند که ما در مقالات بعدی به توضیح مفصلی در رابطه با کاربرد موشن گرافیک در پزشکی، روانشناسی و زمینههای دیگر میپردازیم. خوشحال میشویم نظرات شما را در رابطه با این نوشته در قسمت دیدگاه ببینیم. شما در چه زمینههای از موشن گرافیک استفاده کردهاید؟